NAJLEPSZY PORTAL O JACHTACH I ŁODZIACH MOTOROWYCH JUŻ OTWARTY !!!
DLA WAS CODZIENNIE NAPEŁNIAMY GO NOWĄ TREŚCIĄ…

Benetti VELOCE 140' M/Y CHEERS

Stocznia/Producent: Benettidodano: 16.08.2014  |  czytany: 1 241 razytagi: benetti, veloce, cheers,

 

 

 

W połowie 2014 roku włoska stocznia Benetti wprowadziła do sprzedaży swój pierwszy jacht motorowy z serii szybkich jachtów wypornościowych - Benetti Class Veloce 140’ M/Y CHEERS.

 

Jego oficjalna premiera miała miejsce podczas Fort Lauderdale International Boat Show 2014 (30 października - 3 listopada 2014).

 

Veloce 140’, nowa perła w koronie stoczni Benetti, jest szybkim motorowym jachtem wypornościowym. Jacht ma wyraźny charakter, który oparty został na wspaniałym projekcie oraz wyposażeniu wnętrza oraz innowacjach technologicznych zastosowanych w konstrukcji kadłuba i systemu napędowego.

 

Najbardziej wyróżniającą go cechą jest nowy projekt kadłuba nazwany przez stocznię D2P (od nazwy Displacement to Planing), kótrego autorem jest Pierluigi Ausonio z Naval Architecture Studio oraz Azimut|Benetti Research and Development Center. Najważniejszą cechą tej nowej konstrukcji jest jej efektywność i energooszczędność przy prędkości 12 węzłów oraz możliwość rozwinięcia prędkości ponad 20 węzłów przy zachwoaniu bardzo wysokiego poziomu komfortu.

 

Veloce 140' jest  jednostką typu semi-custom.

 

Veloce 140’

Nabywcą tego jachtu motorowego jest doświadczony, wieloletni klient stoczni Benetti. Wnętrza jednostki w dużym zakresie zostały dostosowane do wymagań nabywcy. Projekt zewnętrzny i ogólna koncepcja tego jachtu są dziełem doświadczonego projektanta stale pracującego dla grupy Benetti - Stefano Righini.

 

Projekt wnętrz został powierzony innemu słynnemu w świecie jachting biuru projektowemu - brytyjskiej firmie RWD-Redman Whiteley Dixon, które pracowało w ścisłej kooperacji z projektantami przyszłego właściciela jachtu..

 

Z kolei za finalne wykończenie wnętrza i zewnętrznych obszarów jachtu oraz jego zdobienia odpowiadał architekt Joao Armentano. Użyte do wykończenia drewno, to w większości jasno szare TAY oraz ciemno szare TABU - na podłogach. Elementy dekoracyjne pokryte zostały srebrnym lakierem, zaś sufity alkantarą oraz białym lakierem. Wszystkie elementy metalowy mają wykończenie satynowe. Za umeblowanie jachtu odpowiedzialna jest firma Minotti, zaś lampy pochodzą od firmy Flos.

 

 

Jeśli chodzi o technologiczne serce tego jachtu motorowego, to są nim dwa silniki MTU 12V 4000 M93L 3.500 KM. Warto wspomnieć, że są to największe silniki, jakie dotychczas w swych jachtach zamontowała włoska stocznia z Viareggio. Zostały one też wyposażone w pochodzący od CMC Marine system stabilizatorów w postaci regulowanych elektrycznie płetw.

 

Pokład słoneczny. Wielki "sun deck" ma powierzchnię ponad 77 metrów kwadratowych i umiejscowiony został na najwyższym pokładzie jachtu Benetti. Również tu, płynnie łączą się styl oraz funkcjonalność. Na dużym tarasie wychodzącym na morze dominuje przez centralnie położony basen. Przylega on do długiego baru, który wkomponowany został w długie zabudowanie decku stanowiące obszar rozrywkowy. Kolejną ciekawostką "bridge'a" są fotele w części dziobowej, które zapewniają wspaniały widok na morze przed jachtem.

 

 

Pokład górny. Jego główną cechą jest modularność, ponieważ nie został on zaprojektowany tradycyjnie, czyli w oparciu o meble mocowane na stałe. Wszystko może tu być przesuwane lub usuwane, a dzięki temu cały pokład może zostać z łatwością dostosowany do chwilowych potrzeb pasażerów - np. można uzyskać centralną, dużą okrągłą powierzchnię łączącą obszary zewnętrzne z wnętrzem jednostki.

 

 

Na górnym pokładzie znajduje się również obszar relaksacyjny, przez który przechodzi się do wewnętrznej "sky-lounge", oddzielonej szerokimi, przeszklonymi drzwiami sterowanymi elektrycznie. W sekcji dziobowej umiejscowiony został drugi, basen - jest on dość głęboki i wyposażony został w jacuzzi.

 

Obok znajdują się dwa duże łóżka słoneczne oraz strefa z sofami i stolikiem kawowym, oferujace całkowitą prywatność. 

 

Pokład główny. Jego istotnym elementem jest duże cetrum fitmes zaprojektowane zgodnie z wymaganiami właściciela. Ta część jachtu w maksymalnym stopniu korzysta z szerokiej sekcji dziobowej jachtu. Na pokładzie głównym zlokalizowany został też taras boczny oferujacy widoki zapierające dech w piersiach, a dodatkowo doświetlający wnętrza i zapewniający im delikatną cyrkulację powietrza. Sprzęt w centrum fitness, to linia produktów Technogym Personal, czyli najwyższa półka technologiczna. W tej sekcji jachtu zaprojektowane też zostało pomieszczenie do masażu.

 

Dalej w kierunku rufy, rozciąga sie duża jadalnia z dwunastoma krzesłami oraz salon, który płynnie przechodzi w sekcję zewnętrzą jachtu. Kokpit został wyposażony w łóżko dzienne, które łatwo można przekształcić w obszar relaksacyjny.

 

Dolny pokład. Tu znajdują się sypialnie. Jest ich pięć - jedna dla właściciela jachtu, dwie podwójne oraz dwie dla gości. Czetry kabiny dla załogi przeznaczone dla ośmiu osób znajdują się w dziobowej części kadłuba. Dolny pokład kryje w sobie też niezwykle interesujący i całkiem spory "beach club". Dostęp do klubu plażowego zapewniony jest przez dwie sekcje schodów, a wyposażony on został w centralny bar biegnący wzdłuż przegrody jachtu. Garaż 

 

Garaż został umieszczony poprzecznie i może pomieścić dwa tendery.

 

 

Dane techniczne jachtu motorowego Benetti Veloce 140'

 

Stocznia: AZIMUT-BENETTI - Benetti Shipyard, Italy

Rok budowy: 2014

Materiał konstrukcyjny: GRP

Długość cąłkowita (LOA): 42 m 137’ 10”

Szerokość maksymalna: 8,5 m 27’ 11“

Zanurzenie maksymalne: 2,30 m 7’ 6“

Wyporność przy pełnym obciążeniu: 276 t

Pojemność zbiorników paliwa: 35.000 l (9.245 US gals)

Pojemność zbiorników wody świeżej: 4.000 l (1.055 US gals)

Silniki: 2x MTU 12V 4000M93L 2.580kW @ 2.100 rpm

Prędkość maksymalna przez 1/3 obciążenia21 węzłów

Prędkość krążownicza (70%): 16,5 węzłów

Zasięg przy 50% obciążeniu: 500 nm @ 16,5 węzłach; 1.250 nm @ 12 węzłach

Generatory: 2 N°2 Kohler® EFOZD 400Vac / 3pases / 50Hz, with 100 kW

Dziobowy ster strumieniowy: system elektryczny

Stabilizatory: STABILIZACJA NA KOTWICY - system elektryczny

Śruby napędowe: 5-łopatowe, średnica 1.500 mm, materiał: NiBrAl

Stylizacja zewnętrzna i koncepcja: Stefano Righini

Projekt wnętrz: Redman Whiteley Dixon

Wewnętrzna i zewnętrzna dekoracja: Joao Armentano

Zakwaterowanie dl agości: 12 osób w 6 kabinach

Zakwaterowanie dla załogi: 8 osób w 4 kabinach (7 osób w 4 kabinach w standardzie)

Klasyfikacja: RINA rules for classification of pleasure yachts C HULL • MACH Y

 

 

comments powered by Disqus

Newsletter

Partnerzy naszego portalu

  • logo Olszty Water Expo
  • logo Galeon
  • logo Azimut
  • logo Sunreef Yachts
  • logo SourceOne Advisory